Как да реагираме, когато някой ни обиди без причина!

октомври 19, 2018

 Здравейте,Приятели!
Не позволявай ничие безумие да те разсейва от пътя ти и да ти носи негативни чувства.
Създадох този  блог,за да е място за положителни емоции,място където човек ще иска да се връща когато не му е ок,но също така и място от което може да намерите отговори на въпроси,които ви вълнуват.
Точно по тази причина ще пиша и постове като този,болезнени за мен,но пък с тях се надявам да помогна на всички онези от вас,които са се сблъсквали с подобен проблем.


През годините за съжаление ми се е случвало да ме обиждат без причина,просто защото съм по-едричка от останалите и още по-тъжното,е че тези обиди идват от мъже.
От непознати за мен хора,обиди,които не съм предизвикала с нищо.
В повечето случаи след подобни преживявания човек се затваря в себе си и започва да става критичен най-вече към себе си,недоверчив към околните и не можещ и незнаещ  как да изразява и отстоява своето мнение.
Е така стана и с мен.
С течение на годините аз се бях превърнала в интроверт и в човек,който няма доверие на никого и на нищо.
Приятелите ми се броят на едната ми ръка,а още по-тъжното е,че аз не правех  нищо,за да променя ситуацията,която в момента ненавиждам.
Наскоро ми се случи отново непознат човек да ме обиди и тогава си зададох въпроса:
Как би трябвало да реагирам в подобна ситуация?
До сега не ми се беше случвало да имам потребност да реагирам на подобен тип отношение,но годините променят хората както стана с мен.
Вариантите в тази ситуация бяха няколко:
 1.Гняв
Това е първоначално реакция на  подсъзнанието ,което изпраща сигнал до мозъка ,с който да се отбранявате в такива ситуации.
Но след първите няколко секунди шок,следващото нещо за което трябва да помислете,е защо трябва да изпадам до неговото ниво? Да отвърна на обидата би било като "подарък" за отсрещният човек,защото така ще признаете,че обидата наистина е подействала и  ви е засегнала.
Това е причината моментално да отхвърля това,като средство за защита.
Първо,защото това,показва че приемам сериозно обидата.Второ това може да се тълкува и като факт,че в обидата има истина,което е абсурдно.
Трето показва,че това отношение ме  разстройва и ме боли,което може само да доведе до още обиди от отсрещната страна.
2.Връщане на обидата
Напълно безмислена атака,която предприемат само слабите с цел да покажат надмощие.
Друго до което би ни довело това е да ни принизи до нивото на отсрещния човек.
 3.Приемане
Това може да ви изглежда, като най-слабият вариант в тази ситуация,но всъщност е точно обратното.
Ако "приемеа" и не отвърна на обидата така ще , че тя не ме е засегнала по-никакъв начин и че съм"над тези неща".
Научете  се кое е най-добро за вас и го следвайте до край.
Отстоявайте своята гледна точка и не позволявайте на другите да ви нараняват и да влияят върху решенията ви.
Бъдете силни и независими и малко повече егоисти.


You Might Also Like

0 Comments