Моето еднодневно бягство.Христовски водопад.Мариянски манастир.

август 29, 2019

Здравейте,Приятели.
Обичам моят роден край Велико Търново.Всеки път той ме пленява със своята необятност и неизследвани природни красоти.
Ето затова днес ще ви поразходя из красивите околности на Велико Търново.

Аз съм пътешественик по душа и по зодия,изследовател и обожавам да откривам нови места за разходка.Такива закътани кътчета на природата,които са малко известни,но могат да те заредят душевно за месеци наред.Ето такива места обичам да откривам,не популярни дестинации,не скъпи екскурзии и луксозни хотели.Нещо простичко,което да стопли жадната ми за приключение душа.
И когато една приятелка ми спомена за Христовския водопад,който е съвсем наблизо и се намира в района в който живея,а и не бях чувала нищо за него,затова приех идеята присърце и  и веднага се заех да организирам нашето малко приключение.

Така една прекалено слънчева събота се озовахме в колата по път за Христовски водопад,намиращ се в Еленския балкан.
Какво по-добро бягство от горещините?
Балкан,природа,красота и прекрасна компания.
Трите най-важни ключа за перфектното изкарване на почивните дни.
Пътят
Както споменах Христовския водопад се намира в непосредствена близост до град Елена,по пътя от към Велико Търново.
Пътят е добре маркиран и след Велико Търново,след първото голямо кръстовище  трябва да се завие по пътя за Сливен.
Следващ град се пада Елена и след като минете,трябва да завиете към село Руховци.
На влизане в село Руховци трябва да се хване лявата лента и там има табели,които ще ви отведат до началото на екопътекта за Христовския водопад.


Цялата дължина на пътеката е 400м.
Терена е равен,живописен и лесно проходим.По пътя ще срещнете много туристи,които или се
 връщат или отиват към водопада.
Ще разберете,че сте стигнали до водопада,когато започнете да чувате лекото румолене на водата.
До самият водопад има два пътя.Единият е,за да стигнете до водопад от долната му
част,която е наистина живописна.Но пътеката,колкото и да е малка е доста опасна и стръмна  и дори с туристически обувки трябва да се внимава много.
За съжаление аз не бях подготвена за такъв екстремен преход  преход и пропуснах тази част от нашето приключение.
Другият  път определено бе много по лесно проходим,като той ни отведе над водопада където гледката е наистина живописна.
 Христовския водопад не е голям по размер.Обявен е за защитен природен обект през  1974г,като заедно с водопада се защитава и прилежащата му околна територия с площ 3ха.
Надморската височина на която се намира водопада е 400м,а самият той представлява
9 метрова вълна,която пада и се разбива в скалите.
След като постояхме,направихме си снимки и полюбувахме се на природата поехме по обратният път.
 Пътувайки удовлетворени от нашето приключение,една табела привлече вниманието на всички ни,а именно табелата за Мариянски манастир.
Когато я видяхме на няколко места всички единодушно решихме, че трябва да го посетим.
Мариянски манастир се намира в село Мариян,разположен на 8 км източно от гр Елена,по пътя за гр Сливен.
Мариянският манастир всъщност се казва Свето Преображение Господне и е основан през 8-9в.
Сегашната църква е изградена 1835г,а под изкопните работи са открити основите на стар православен храм.
Игуменката на манастира беше и дори ни позволи да снимаме от вътре,аз обаче не го направих,защото за мен това би било богохулство.
В заключение мога да кажа,че районът на гр Елена е живописен,красив и предлага невероятни гледки,които могат да задоволят "глада" и на най-върлият пътешественик.
Благодаря,че ме четете!
Ако искате да ме подкрепите може да ме последват в социалните мрежи:
 Facebook:https://www.facebook.com/inspirationbyivablog/
 Instagram:https://www.instagram.com/inspirationbyivablog/отенциал








You Might Also Like

0 Comments